måndag och veckan har rullat igång...

dagen började med jobb såklart. först i stallet och sen på ridbanan, 3 timmar hoppträning för stalltjejerna. det gick riktigt bra för tjejerna :) idag var det mycket lydnad och kordination. hoppa volta hoppa volta hoppa... och så kunde man ha hållit på i en evighet med den evighetsbanan vi tränade oss på.

sen var det bara att sätta igång med ridningen.
skritt runda på Marre med Sanna och Arwen.
sen hoppade jag min egna övning med Crax. han var så okoncentrerad hela tiden. kollade på allt annat, var rädd för det mesta och sparkade bakut när det blev jobbigt och körde lite korsgalopp lite då och då.
sen gjorde jag det samma med Steely. provade att hoppa på ett mjukt gummipelham. han har ju en tendens att dra iväg efter hindrerna. vet inte om det var så stor skillnad mot ett vanligt 3delat. får nog prova någon gång till innan jag bestämer mig.
sist av allt longerade jag lektionshästen Manilla. hon har såna där hemska knölar på ryggen som verkar vara ganska vanligt just nu. jag tror att det har med pälsfällningen att göra.

nu ska jag ta en dusch och sen hoppa i säng.
god natt!

Kommentarer
Postat av: A

2011-04-21 @ 23:08:50
Postat av: Anna, Ace & Jay

Hej hej!

Hoppas allt e bra, såg att du kommit igång med ridningen skönt! När är tävlingarna i Maj hos er? Anna

2011-04-21 @ 23:09:42
URL: http://www.annaedbom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0