oj oj oj....

vilka långa dagar jag nu har bakom mig. gårdagen bjöd på en heldag i stallet, förutom en sväng iväg för att handla grejer till dagens hästis.
jag fick kvitto på att gårdagen varit tuff när jag hoppade upp på Häppi idag. värkande höfter och kraftigt stel. men det är bara att bita ihop.
gårdagen bjöd på jobb, ridning på Arwen i ridhuset, 2 timmars hopplektion (jag var alltså ridlärare) och som ett härligt avslut så hopptränade jag både Häppi och Crax. start 7.30 slut 22.30, HÄRLIGT!

häppi har jag inte hoppat på ett halvär eller nåt så hon tyckte det var så himla kul :) hon är ju den som brukar tagga till och Crax vara lugn, men inte igår. hon var ganska lugn men Crax däremot var helt bäng. slängde sig, bocka, sparkade bakut och var "rädd" för något. jag trodde definitivt att jag skulle få tugga grus. men jag satt kvar:)

idag har jag bara ridit Häppi. var ungefär vad mina höffter klarade idag. jag hoppade häppi lite idag också. hon var lite lugnare än igår.

sedan har jag och S haft hästis 1. riktigt spännande och oj vad länge sedan det var jag hade så små barn.


nu går mina ögon i kors och jag måsta nanna kudden.
kanske blir det en förtsättning på inläggen en annan dag.
god natzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj oj inte bra att du har så ont. Vi anra som rider dina hästar får se til att vara där på torsdagarna.Vi andra måste kunna se till att vi hjälps åt med våra hästar. Om flera ska vara borta så får någon annan borsta och fixa.....

2011-04-01 @ 22:47:21
Postat av: Grahnskan

Jahha inte kan jag ju hjälpa dej me ridningen.... men säg till och jag kan göra något annat....

Inte bra me dej

Å Nattiz kan ju oxå hjälpa till så långt hon når!!

<3

Kram

2011-04-06 @ 08:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0