borta bra men hemma bäst!

idag har jag tillbringat min dag hos hästarna <3
så himlans mysigt att känna stalldoften och pyssla med mina änglar igen.
jag fick ju lite abstinens när vi var i sälen. som tur var hittade jag ponnyridning i lindvallen när jag surfade runt på nätet. men eftersom allt är så jäkla typiskt så missade jag och tuva det såklar, dom hade typiskt slutat tidigare den dagen pga personalbrist.

men idag var jag back in business igen. fick först vänta på att ridhuset skulle bli ledigt, vi har ju besök av polisen och deras hundar varje förmiddag. sen skulle arwen få springa av sig lite tänkte jag. men såklart så är ju det inte lika roligt att springa i ett ridhus själv som i hagen med kompisarna. hon försökte mest flörta med poliserna som var publik. hon e inte rädd för mycket den där. 10 poliser i ett hörn är väl inget ;) en grej hon gjorde som visar att hon e en lustig figur var att, när hon rullade sig så hamnade hon på rygg. alltså hon låg som bessie när hon vill bli kliad på magen. sen kom det lilla nötet inte upp, och istället för att rulla över på sidan och sen resa sig försökte hon resa sig som en människa som ska upp ur sängen :) tillslut kom hon på rätt köl och upp. lilla dumma arwis <3

sen har jag borstat och fnulat med dom andra hästarna. dom e mysiga dom. ååå... vad jag längtar efter att få hoppa upp i sadeln igen. hoppas jag snart får tid hos sjukgymnasten så jag kan få ett datum för att svinga (eller häva) mig upp i sadeln. hoppas det är snart, kanske redan den 15:e när marre förhoppningsvis är "fit for fight" ;)
och varje gång jag ser min CWD sadel så ropar den lite efter mig " malin... när ska du sitta i mig igen?" har ju klappat på den lite grann när jag gått förbi, men det är ju inte samma sak som att sitta i.


snart ska vi tävla igen min stjärna <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är saknad av både hästar och av ryttare<3

2011-01-03 @ 20:02:09
Postat av: Grahnsakan

Men du måste oxå vara försigtig och lyssna på kroppen.... Vi vill ju gärna att du ska blir helt ok.. och det är jätte dumt om det händer något i onödan.. Men vem e jag och säga vad du ska göra och inte göra.... jag e ju bara en "simpel ponnymamma" hahaha..

Kram

2011-01-03 @ 23:16:03
Postat av: Mamma

Bra Jessica, då är det inte bara jag som säger till henne att hon måste ta det lugnt. Mycket sjukgymnastik och inget jobb förrän det känns OK. Malin du har inget kontorsjobb utan ett väldigt tungt och fysiskt krävande arbete. <3

2011-01-03 @ 23:39:52
Postat av: Jonahalvilde

Keep safe. Look out for one another.

2011-07-08 @ 10:05:21
URL: http://jonahalvilde.blogpaint.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0