en kall helg i ridhuset tema.

i helgen har jag spenderat många timmar i ridhus. började igår morse. skulle kolla när mamma, maria, ann och sanna skulle ha dressyrträning. gick väl ganska okej för allihop. men man märker på hästarna att dom inte gått ordentligt på ett tag. inte samma spänst som innan jul. men det är inte mycket annat att göra en att nöta, bita ihop och göra det som hästarna har svårt med för att öka deras styrka.
till våren ska alla hästar ha longering, galoppträning, klättring, hoppning och dressyr på schemat.
så ni som hjälper till att rida hästarna nu vet ni vad ni har att vänta. styrka och trimmning står på hästarnas schema. som det har varit så har dom inte haft en allsidig träning. blir ju lätt så att man ligger å nöter i paddocken. skulle väl vara jätte bra om man skulle tävla dressyr eller har olydiga hästar, men inget av det stämmer ju på mina änglar så nu är det allsidig träning som gäller!


men för att återgå till min helg. efter deras träning igår så brassade jag iväg till vreta gård. där hade Ann-sofie Oscarsson en träningshelg. jag placerade mig på läktaren 4 timmar igår och 4 timmar idag. allt för att jag ska få ihop mina 30 timmar med B- eller A-tränare. som jag sagt tidigare, examenationen klarade jag ju av för snart 1 år sedan, men hade ju det här med 30 mentorstimmar och hästskötar examen kvar. så om jag kan få mina 30 timmar någon gång så ska det nog gå lättare att ta tag i hästskötarexamen också.


dagens bana.
jätte fint ridhus på alla sätt, men fy faan va kallt! efter 4 timmar höll jag på att frysa ihjäl. så nerkyld att det har tagit hela kvällen att tina upp.


Kommentarer
Postat av: Johanna Thüring

Det är Annsie jag tränar för nu, här nere i Småland! =)

2011-01-24 @ 16:46:46
URL: http://jthuring.soclog.se
Postat av: Mette

Ja, jag har ju tagit första steget med lettan att våga rida ut! Så nog ska jag våga mig på lite galoppträning framöver! :) Jag kanske måste köpa en säkerhetsväst bara!

2011-01-25 @ 23:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0