Arwen sparven...

hon lilla fina snälla Arwen har plötsligt blivit väldigt trottsig. började i förra veckan med en härlig attityd.
jag sa fram, hon sa nej. jag sa höger, hon sa vänster. ja lite så har det varit i ett par dagar nu. hon piskar med svansen och sparkar bakut så fort det inte passar fröken. och idag fick hon in en riktig 5 poängare på Sanna. hon hade väl suttit i sadeln 30 sekunder innan hon blev "väldigt" rädd för Sanna som skulle fixa till sin jacka. så när hon satt med enhandsfattning passade Arwen på att göra en snabb bakutspark som 1 100del senare slutade med att Sanna satt som ett frimärke i sargen. Som tur var så gjorde hon sig inte illa. blev nog bara väldigt förvånad.

själv red jag ut på Häppi och Crax på förmiddagen. solen sken och en underbar förvårdag :) dom var pigga och glada båda två. imorgon blir det ridhuset igen. men som idag hade jag inget val eftersom det var sjukgymnastik efter lunch och poliserna tränar sina hundar i vårat ridhus varje förmiddag. men det som var bus idag får man ta igen dubbelt imorgon.

nu bär det av till stallet igen för samling med alla ryttare som ska ingå i våra allsvensklag. jag hade ju hoppats på att få rida i elitlaget som fast senior, men med tanke på att jag inte tävlat sen september -10 och inte börjat hoppa ännu efter operationen så blir det nog div 1 för mig och Craxen.

tjing tjing så länge.

en sån här fast värre fick Sanna smaka på idag :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul liten tjej:) Hon borde ta rygg på sin mamma,väluppfostrad.....<3

2011-03-15 @ 22:14:00
Postat av: Vickan

Härligt att höra att fler ston än Kedves kan ;-)

Appropå allsvenskan, hur förvirrad var Hempa när laget skrevs in i Ridsport, ja står som junior haha? Känns som att de blivit lite fel ;-)

2011-03-16 @ 07:23:03
URL: http://viktorialinnea.blogg.se/
Postat av: malin

Vickan: det var inte Hempa som sagt det där. dom hade inte ringt till någon övrhuvudtaget och frågat om laget. väldigt oproffsigt gjort om man får säga så. ingen vet hur dom tänkt eftersom det nog kanppast var ett enda namn som stämde. som H skulle sagt; amatörer

2011-03-19 @ 18:44:54
Postat av: Vickan

haha ja de var väldigt amatör mässigt gjort, dom borde rätta till de till nästa nummer!

Hoppas allt är bra annars :-) Kram!

2011-03-21 @ 07:46:49
URL: http://viktorialinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0