helgens ridning.

har inte blivit så mycket ridning i helgen, mestadels har det blivit longering. igår red jag häppi och crax. ingen rolig ridning på någon av dom. häppi var som en fiolsträng. jag vat att det berodde på att hon skrittat ut och vilat tidigare dagar pga skoningen som alltid gör henne ömfotad. men ändå väldigt irriterande när en annars så fin häst är som en pingpong boll. glömm och gå vidare.
crax var där emot tvärt om. gick inte fram för 5 öre. vi fick starta med en rivstart i galopp runt runt 4kantspåret för att få igång lite motor. blev kanske en aningens bättre men inte mycket. en annan grej han gjorde var att när jag lade till skänkeln så ist för att ta ut steglängden så blev det bara kortare och tappade all aktion frammåt.
usch inge kul var det igår, men imorgon ny vecka nya tag:)

idag blev det ingen ridning alls för mig. jag longerade pontus på Alexandra. han har ridit henne i 3 dagar nu och det går bättre och bättre för var dag. trodde man väl aldrig om knasbollen Alexandra :)
sen hade jag och Mette longering och ridning av Lettan. först red Mette sen talade hon om vart hon var stel och då longerade jag och sen red Mette igen för att kolla om longeringen gjort saken bättre. enligt Mette blev följsamheten bättre men stödet i handen tyngre.
vad ska man göra med denna fina häst som vi har en och annan nöt att knäcka...

Pontus och Alexandra

Kommentarer
Postat av: Mamma

Blir det henne på lektion nu?:)

2011-03-14 @ 10:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0