soliga söndag och vi är på väg mot vår :)

en solig dag idag.
började dagen med en mysig ritt i skogen. jag och Häppi och Sanna och Ettan. idag var häppi så lugn och fin och jag kunnde riktigt njuta av solen och det fina vädret.
sen red jag Alexandra i ridhuset. och oj vad hon har mycket idéer... och inte samma idéer som jag har tyvärr. det var ju första gången jag red i ridhuset sen jag fick tillbaka henne i tisdags. tidigare har jag bara ridit ut, så då är det väl okej att det går lite sådär. ingen annan än Maria har ju ridit henne sen i sommras och hon är ju en ganska speciell dam.
men vi jobbade en del med hennes galopp idag. galoppera innanför spåret och när man kommer till hörnet efter långsidan gör man halt. sen galopp igen och halt på nästa långsida igen. mycket bra för att få hästen lydig och kunna bära sig själv. mot slutet gick det riktigt bra och hennes "träben" såg man inte mycket av :)


Bessie och Mini terror var ju också med till stallet idag.
"men snälla Bessie kan du inte brotta ner mig då, jag är ju så bråkig"

Kommentarer
Postat av: Grahnskan

tugga tugga tugga på koppel, ajjabajja Maya.....

Så söta..

2011-03-06 @ 21:44:33
Postat av: Mamma

Coola fina Bessie:)

2011-03-06 @ 22:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0