Första ridningen sen 22/2

Det finns ju inget skönare en att slå sig ner i CWD sadeln efter en lång utan ridning. Känns ju verkligen himmelskt!
Det fick jag göra idag :)
Första turen var på Crax. Han har troligtvis fått en spark på vänster framknä så det är lite mjuk och svullet. Men det fick ändå bli en halvtimmes skritt i ridhuset. Man kan ju göra ganska mycket i skritt. Tex så tränade vi oss på halt och fortfarande bära sig själv. Gick riktigt bra och han la sig inte i handen alls många gånger utan trampade fram bra. Red också med magnetbootsen på det skadade benet. Det sätter ju igång vlodflödet vilken gör att saker och ting läker snabbare. När vi var klara så blev det massage med arnikalinnement.

Sen var det Lettans tur. Tyckte det känndes riktigt bra i början. Men när vi gick i vänster varv så ville hon bara lägga huvudet på sne för att komma undan ställning och böjning. Dvs, idag var en stel dag. Men det hade jag kanske kunnat lista ut redan innan för halsen knakade många gånger när jag stod och gjorde iordning henne.
När ridningen var klar så fick hon prova det nya spiktäcket. Hon tyckte det var riktigt skönt efter en stund. Började tugga och gäspa. Men när det gått ca 30min så började det nog kännas även i halsen för då började hon ruska på huvudet som hon brukar göra när hon är irriterad öven något. Men detta betyder iaf att det gör lite verkan. blir nog en sväng med täcket imorgon också.

Nu måste jag sova för imorgon ringer klockan en halvtimme tidigare än vanligt.
God natt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0