hoppträning x2

Igår var det jag som tränade i ett virigt spöregn på en tickande bomb, eller just det jag menade Arwen....
och idag var det Matilda som tränade för mig på Arwen XL, dvs mamma Alexandra...

Dom första 20 minuterna igår var vidriga!
Pga:
1. Bara vidrigt att rida i sånt spöregn som det bjöds på idag.
2. Vid spöregn så måste Hempa ha världens största blåa paraply med fiskar på.
3. Det var också lite halv storm, så et blåa paraplyet valde att vända på sig några gånger.
4. Jag red Arwen.

Men efter dom där 20 minuterna gick det väl ganska okej. Men allt som oftast har hon huvudet mellan frambenen efter hinderna och så även enna gång.
Blev inga kort igår eftersom kameran är ju inte direkt vatten tät... men blev i alla fall en bild på en blöt Arwen i stallet.





Sen idag var det dax för Alexandra och Matilda att hoppträna. Alexandra är så glad när hon får hoppa igen. Öronen pekar spikrakt frammåt hela tiden och hon är 100% med på varje övning.
Matilda som inte hoppat på flera år är också väldigt duktig, båda är nog nöjda med arbetsfördelningen.... Alexandra sköter det mesta och Matilda hänger med för glatta livet :)
Idag hoppade dom våran provisoriska vattengrav, gjord med grön pressäning och dressyr staket resterande bana låg på 0.90 m.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0